Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/flamengo/public_html/index.php:1) in /home/flamengo/public_html/index.php on line 2

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/flamengo/public_html/index.php:1) in /home/flamengo/public_html/index.php on line 2

 
cking

  יום ה', 17/08/17

  ראשי    מקצועות לימוד    מילוני מונחים

.
מטרופולינים - מבוא - סיקינג

מטרופולינים - מבוא

ראשי > גיאוגרפיה > מטרופולינים - מבוא

המטרופולינים בישראל
המטרופולין מורכב מעיר מרכזית ומערים וישובים עירוניים בגדלים שונים, העיר המרכזית היא הגלעין, היא העיר הגדולה והחשובה ביותר שעל שמה נקראת המטרופולין כולה. המטרופולין מתפתח מהעיר המרכזית כלפי חוץ עד שנוצרת מסביבו טבעות של ישובים.
בין יישובי המטרופולין מתקיימים קשרים שונים, תושבים הגרים בישוב אחד יוצאים לעבוד, ללמוד, לקנות ולבלות ביישובים אחרים. היישובים השונים מתארגנים יחד ומשתפים פעולה בהקמת תשתיות שונות.
אחד המאפיינים הבולטים של הערים המרכזיות הוא הפערים הגדולים הקיימים בהן, בערים אלה חיות אוכלוסיות עשירות ואוכלוסיות עניות, אוכלוסיות ותיקות כגון קשישים ואוכלוסיות חדשות כגון צעירים ומהגרים.

יש מקומות בעולם בהם כמה מטרופולינים יצרו מערכת יישובית ענקית המכונה מגלופוליס.

אוכלוסייה ותנועות אוכלוסייה במטרופולינים
במטרופולינים מתנהלת כל הזמן תנועה עצומה של אנשים, סחורות, כלי תחבורה ומידע. בנוסף לתנועות היומיות מתרחשת תנועת הגירה פנימית, בכל המטרופולינים של ישראל מתקיימות תנועות הגירה בכיוונים שונים. רוב המהגרים יוצאים מהעיר המרכזית ועוברים אל היישובים האחרים במטרופולין (למשל מת"א להרצליה, רמת גן וכו'..). תנועות ההגירה השונות גורמות למאזן הגירה שלילי בערים המרכזיות של המטרופולינים (בשנים האחרונות ישנה מגמה של אנשים נשואים בשנות ה-50 העוברים לתוך מרכזי הערים לדירות יוקרה).
ההגירה מהעיר המרכזית אל יישובי המטרופולין היא חלק מתהליך הפרבור (ע"ע). כתוצאה מתהליך זה התרחבו השכונות בשולי הערים והוקמו שכונות חדשות ויישובים חדשים.
רוב תושבי הפרברים מיוממים למטרופולינים מדי יום. הפרברים מתאפיינים באוכלוסייה צעירה ומתאימים בהם שירותים המתאימים לאוכלוסייה זו כגון: גני ילדים , בתי ספר, מועדוני נוער ועוד.

התחבורה במטרופולינים
בכל המטרופולינים בישראל מתקיימות תנועות גדולות של יוממים - אנשים יוצאים לעבודה וחוזרים לביתם מדי ערב. שעות היציאה והחזרה מהעבודה הם שעות של עומס תחבורתי. בשנים האחרונות מתבצעים בתחומי המטרופולינים פרויקטים המיועדים לפתח וליעל את התחבורה בהם לדוגמה: הרחבת כבישים, פתיחת מסלולים אך ורק לתחבורה ציבורית, פיתוח של רכבות פרברים ועוד..
קצב פיתוח התשתיות אינו מהיר ביחס לצרכנים הגדלים, כתוצאה מכך ישנם פקקי תנועה, מחסור במגרשי חנייה, רעש, זיהום אוויר וכו'. כל אלה גורמים לכך שהיוממים נאלצים לבלות יותר זמן בדרכים.

ארגון המטרופולינים וניהולם
לכל אחד מהיישובים במטרופולין יש עירייה משלו והיא אחראית לניהול ולארגון ענייני היישוב ותחומים שונים כגון: חינוך, תרבות, שירותי דת, נקיון, כבאות ותחבורה.
יישובי המטרופולין מתארגנים תחת ארגון אחד ומתאחדים לצורך ביצוען של משימות מיוחדות לדוגמה: איגוד ערים ת"א שייך לארגון גוש דן שבו מתנהלים פרויקטים כגון: רשת הביוב, חלוקה של בתי חולים ופארקים ירוקים.
לחיפה יש את ארגון איגוד ערים אזור חיפה, ארגון זה מספק שירותים בתחום הביוב.

ערי המטרופולין בישראל: תל אביב , ירושלים , חיפה , באר שבע .

דרושים בדחיפות ניצבים לפרסומות, שכר גבוה מאוד למתאימים, לחצו לפרטים!


 

צור קשר - אודות - הפוך לעמוד הבית - הוסף למועדפים
Copyright © 2008-2015 CKing. All rights reserved