Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/flamengo/public_html/index.php:1) in /home/flamengo/public_html/index.php on line 2

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/flamengo/public_html/index.php:1) in /home/flamengo/public_html/index.php on line 2

 
cking

  יום ה', 17/08/17

  ראשי    מקצועות לימוד    מילוני מונחים

.
נהיגת חורף - סיקינג

נהיגת חורף

ראשי > חינוך תעבורתי > נהיגת חורף

נקודות חשובות לזכור למי שעומד לעבור את החורף הראשון שלו כנהג. כולם יודעים שהכביש רטוב וחלק, אבל יש כמה "הפתעות" נוספות שלא מודעים להם:

1. הגשמים הראשונים הם המסוכנים ביותר- הכביש הרבה יותר חלק מאשר בהמשך החורף כאשר הוא סתם רטוב וזאת מאחר שהאבק שהצטבר עליו בקיץ הופך לבוץ מאוד שומני ומאוד מאוד מאוד חלק, כמעט כמו כתם שמן. בימים הראשונים, עד שמגיע אותו גשם חזק ששוטף טוב את הכביש, סעו מאוד מאוד לאט בסיבובים והגדילו את המרחק מהרכב שלפניכם.

 2.
שלוליות- זה אולי מפתה לעבור ולהשפריץ על הולכי הרגל, אבל פרט לעובדה שזה מגעיל למדי, אתם עלולים להיות מופתעים שפתאום ההגה מושך לכם חזק הצידה. אם עוברים עם צד אחד בלבד של הגלגלים בשלולית, המים יוצרים התנגדות וממש מפנים את הגלגל הקדמי בלי שרציתם. זו דרך קלה לפגוש את המדרכה, שימו לב והיו מוכנים עם שתי ידיים על ההגה. תתפלאו, זה גם קורה בכבישים ראשיים עם ניקוז "טוב"

 3.
שלוליות2 לצערנו כבישי ישראל משופעים בבורות, ובחורף הם גם מוסווים בגלל התמלאותם במים. בור כזה יכול לפוצץ צמיג או אפילו לשבור את הגלגל עצמו והציר. סעו לאט ונסו לאתר בורות, הסתכלו קדימה, אם זה שלפניכם נכנס לבור תוכלו אתם להתחמק ממנו. אם נכנסתם לאחד, מאוד וממלץ לבדוק למחרת את הרכב גם אם אין השבתה מידית, כדי לוודא שאין נזילות או תקלות אחרות כתוצאה מהמכה.

 4.
מגבים עכשיו זו התקופה להזכיר להורים או לעצמכם להחליף את המגבים ברכב. אין שום טעם לקנות את המגבים הכי יקרים ומשוכללים שיש, ממילא כולם מתייבשים בקיץ הישראלי. קנו את הזוג הכי פשוט וזול אבל קנו אותו כל חורף מחדש. הקטנת שדה הראיה זו אחת הבעיות הכי גדולות בגשם, ומגבים יעילים זה הכרח.

 5.
מגבים-2 מהירות הפעלת המגבים זו תורה שחשוב ללמוד. נשמע טיפשי אבל אתם תגלו כמה זה מעצבן שהמגבים עובדים מהר כאשר יש גשם מקומי קל, או שיש להם השהייה ארוכה מידי ואתם לא רואים כלום. במכוניות היום יש מערכת משוכללות יותר מאשר סתם קביעת המהירות. יש רכבים עם חיישנים בהם המהירות נקבעת אוטומטית, יש רכבים בהם ניתן לשלוט גם על מהירות התנועה של המגב וגם על הזמן שעובר בין ניגוב לניגוב. בקיצור, קחו 5 דקות לקרוא את ספר הרכב או סתם לשחק בפועל עם המנוף והכפתורים של המגבים כדי ללמוד איך עובד העניין ברכב שלכם או של ההורים. תתפלאו כמה אנשים כלל לא מכירים את הרכב שלהם ומפעילים תמיד את המגבים על האופציה הכי מהירה גם כשיש טפטוף.

 6.
רסס- רסס הם אותם חלקיקי מים שנראים מאחורי הרכב שנוסע לפניך. בכביש מהיר הם מגיעים לגובה רב ומקשים עוד יותר על שדה הראיה. שימרו מרחק מהרכב לפניכם ותראו טוב יותר. הרסס קיים גם כשלא יורד גשם בפועל, עד שהכביש מתייבש, אין ברירה אלא להפעיל מגבים למרות שכאמור אין גשם, אבל על מהירות איטית או עם השהייה ארוכה בין כל ניגוב.

 7.
אספלט- לא קריטי אבל לתשומת לבכם. אולי אחדים שמו לב כשנסעו עם ההורים, שנראה כאילו יש כבישים בהם המים לא יוצרים אפקט "מראה" על האספלט ונראה כאילו הכביש כמעט יבש ואין גם רסס, בעיקר בכבישים בינעירוניים. אכן מדובר באספלט מסוג שונה. הוא יקר וחדש יחסית ולכן לא קיים בכל מקום. נקווה שלאט לאט הוא ישלוט בארץ כי העדר הרסס מאפשר נסיעה בטוחה בהרבה וגם הכביש עצמו פחות חלק.

8.
  ראי-. הגשם מטשטש הכל, הטיפות על המראות בחוץ מעוותות גופים והרבה יותר קשה להבחין בין פרטים. לכן, המנעו מסיכונים מיותרים, על תעשו משהו שנהגים אחרים לא מצפים לו, הם יראו אתכם מאוחר יותר ויגיבו מאוחר יותר. אל תעצרו לרגע בחניה כפולה רק כדי להוריד את החבר שלא ילך בגשם, הוא לא עשוי מסוכר ומישהו עלול לא לראות את הרכב שלכם ולהכנס בכם.

 9.
מרחק- כמה שמטרטרים על שמירת מרחק, לא תאמינו איך כולם שוכחים את זה בגשם הראשון. הפחחים עושים קופה יפה בשבוע הראשון של החורף. הנטייה הטבעית של אנשים בכביש בינעירוני כאשר יורד גשם היא הפוכה, הם לא רואים טוב ולכן נצמדים לרכב שלפניהם כדי לנסוע לפי "הקו" שלו, ואז מקטינים את המהירות ל-20 קמ"ש וכך כולם זוחלים כמו ברווזים, אחד עוצר וכולם נכנסים זה בזה. ברור שיש להוריד מהירות בגשם, אבל לא צריך להגזים, הגדילו את המרחק מהרכב שלפניכם, הורידו מהירות וסעו בצורה עירנית אך רגועה.

10
.אדים-אחת התופעות המעצבנות והבעייתיות היא הווצרות אדים על השמשה. היא קרה, אנחנו פולטים חום והמפגש בינהם מפריע לנו לראות החוצה. לחלון האחורי יש פתרון פשוט והוא אותם פסים דקים לרוחבו שמתחממים ו"מפשירים" את האדים. בכל רכב יש כפתור להפעלתם, כשאתם בודקים את המגבים תאתרו גם אותו (ציור של מלבן שוכב עם קוים גליים ניצבים כמו אדים). בחלון הקדמי זה לא קיים, אך במקום זה יש פתחי אויר שמכוונים לשמשה וכפתור במערכת האוורו של הרכב מאפשר לבחור להוציא אויר דרכם (ציור דומה לקודם רק במקום מלבן יש צורה מעט שונה, מעין חלק ממעגל). יש שתי אסכולות, אחת אומרת שיש להוציא אויר חם, השניה דוגלת בהפעלת המזגן לחצי דקה ושדווקא אויר קר עוזר. נסו ותראו מה עובד טוב יותר אצלכם. כדי להמנע  מהווצרות אדים בהמשך, אפשר לפתוח חריץ בחלון.

דרושים בדחיפות ניצבים לפרסומות, שכר גבוה מאוד למתאימים, לחצו לפרטים!


 

צור קשר - אודות - הפוך לעמוד הבית - הוסף למועדפים
Copyright © 2008-2015 CKing. All rights reserved